6. juli 2011

Et par uger uden arbejde

(for english scroll down)
Har for tiden den luksus at have fri/ferie fra arbejdet. En uges afspadsering og en uges ferie.
Planen var at jeg ville rejse et sted hen, og opleve sommer, sol og bølgebrus med en kammerat. Har aldrig prøvet den slags ferie før. Men blev desværre ikke til noget.

De første dage er gået med at slappe af hjemme, og nogle ture i  Zoologisk have, som jeg jævnligt besøger. Selvfølgelig som årskortindehaver.

Den nye voliere til flamingo, ibis, skestork og sortnakket stylteløber er lige åbnet ultimo juni.
Er skønt at se flamingoerne folde sig ud igen. De har siden ombygningen begyndte, stået i en reserve-stald ved den sydamerikanske pampas. De har kun været at høre desværre.
Flamingoerne i den nye voliere 5.juni2011
Bliver også skønt at se Den Arktiske ring blive færdig. Det nye hjem for isbjørne, lunder, og lomviger.
Det skulle jo gerne stå klart i juli 2012. Deres næste større projekt har jeg og andre en finger med i.
Det bliver det nye større anlæg til brunbjørnene og ulvene i den nordiske afdeling.
Har selv som så mange andre doneret et beløb og vil blive nævnt blandt sponsorene på tavle, når byggeriet står færdigt. Man skal minumum give 1000kr, men 500kr kan trækkes fra i skat.


Sjovt at se hvor forskelligt dyrene opfører sig, alt efter hvad tid på døgnet man besøger zoo. Desuden kan vi andre også tit få en del sjov ud af at høre på de øvrige gæster. Utroligt hvor meget ÆVL og gætteri voksne lukker ud om dyr, til deres børn. Giver tit børn en forkert opfattelse af hvordan moder natur fungerer. Disneyficering tror jeg man kalder det.
Forleden kom et par i 30'erne med barn gående ved den RØDE PANDA. Og faderen var overbevist om at det altså var en RÆV. Desværre kiggede han ikke på skiltet.
Ligeledes mente en ung dreng, at Flodsvinene på pampassen var rådyr. :o)

Nok lidt spøjst for en ung mand i min alder (35år) at synes om zoo, dyr, natur osv osv. Men er nu engang min interesse. Er dog ikke super-hellig hvad natur angår, da jeg har et ubrugt jagttegn i lommen!! Så det er en af de ting jeg finder glæde i :o)
Men selvfølgelig kan jeg da også lide lidt hygge og sjov med kollegaer, venner osv...hælde et par øl i nakken osv ;o) Desværre bor en del af mine venner ikke nær mig. De bor rundt om i DK, men også i Litauen og Canada.



Finally got a few weeks off from work. Some time off that comes from working saturdays, and 1 week of summervacation. Will have 2 weeks of summervacation in late august.
Had hoped to go somewhere sunny, warm and a bit exotic for once, with a friend of mine. Never tried having a vacation like that. But we never got around to planning and agreeing on what to do, and where to go. So now I'm just at home.
Spending most of my time at home, or sometimes going to Copenhagen Zoo.  A place I really enjoy taking a walk, looking at animalbehaviour and seeing whatever they are up to.
Watching and listening to the other guests, can be most interresting too. Sometimes people say and guess alot about animals. A young familyfather claimed that the RED PANDA was a FOX *lol*

These days the zoo just finished the new huge voliere for flamingos, ibis aso. A real joy to see them fly, move around and sometimes arguing:o)
In june 2012 The Artic Ring will be finished. The new home for the polarbears, and some artic birds.
Their next big project will be a new enclosure for the brown bears and wolves. Have donated 1000 DKK to the project. So looking forward to having my name on a plaque, among the sponsors.

May be a bit strange that a guy my age (35yo) are interested in nature, zoo, animals, wildlife aso. But guess thats me. But of cause I also enjoy having fun going out with friends aso. But don't have many friends living nearby. The people I care about are all over DK, Lithuania and Canada.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar