18. juli 2011

Tilbage i trædemøllen

(english scroll down)

Tilbage til hverdagen. En somregel uundgålig hændelse. Heldigvis med nogle indtryk i sindet, og minder i tankerne. Var rart at have snuden forbi Aarhus igen, selvom det desværre kun var for en kort visit.
Håber jeg kommer derover igen, snart. Tiden gik med at gå lidt rundt i byen, drikke store cafe latter hos Salling, og ellers vente på min kammerat. (som desuden arbejder i Salling).
Han besøger desuden mig om få uger.

Igår kom den dårlige samvittighed igen over mig. Fra foråret 2010 til december 2010 joggede jeg, og øgede gradvis distancen jf. et program. Kom op på at løbe 7 km uden pauser, og deltog desuden i DHL-stafetten i fælledparken.
I december måtte jeg give op kort før jul, pga del voldsomme mængde is og sne. I januar fik jeg på ukendt vis en fibersprængning, samme sted jeg havde 10 år tidligere. Den rev jeg yderligere op i februar.
Så har været tøvende med at starte løberiet igen, for ikke at rive fibersprængningen op igen.
Men igår kom løbesko og det øvrige udstyr frem igen. Og gik nu ok, selvom jeg tydeligt mærker formen er væk og der er komme nogle flere kilo på kroppen.
Blev til en startdisctance på ca 2,7 km i Store hareskov. På 15min og 27sek.
Vil gerne erkende at den sidste kilometer gjorde ondt...pyyh. Kan mærkes ganske godt dagen derpå.
Vil håbe jeg kan komme tilbage i form, klare længere distancer og finde lysten frem igen.
Og selvfølgelig komme af med nogle kilo, der desværre har sat sig på maven :o/

Back from Aarhus. Was nice to be back, though it was only for a short visit. My old pal who lives there, will come visit me in a few weeks.
Spend the time sleeping in, walking around Aarhus inner city, browsing stores, finding wifi for internet access, and drinking alot of lattes. And of cause waiting for my pal to get off from work, having a few beers with him. Of cause only speciality beer.

Last year I spend alot of time jogging, and managed to end up running 7 km without stops.
But due to heavy ice and snow in december, I had to quit. In january I strained and ruptured a muscle in my left leg. An old old fiberrupture. But forgot all about it, and ruptured it once again in february, and could feel it for months. So was nervous to start running again. But NOW I'm giving it a try.
But jeez... I'm not in shape any more. And gained alot of weight...gotten fat :O(
Yesterday I ran for the first time in 7-8 months, in the woods. Only 2,7 km in 15min 27sec. Not super fast, but pretty good compared to my old times. Hope I can get in shape again, and become glad to run. Ouch.. my legs are sore today.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar