10. oktober 2011

Tager til Cape Town, Sydafrika - Going to Cape Town, South Africa

beskeden til alle om jeg har deltage i konkurrencen - post about taking part in the competition
(Scroll down for english)
17. December 2010 deltog jeg i en konkurrence på Discorvery Channels danske facebook-side.
Man kunne vinde en rejse til Cape Town og en tur ud og se hvidhajer. Så jeg svarede på spørgsmålet og deltog i konkurrencen.
Som du kan se poppede der jo en meddelelse op, om hvem jeg skulle tage med hvis jeg vandt. Men hvem hulen tænker mere over det? For at vinde sådan noget, regner man jo generelt ikke med.

3.Januar dumper der denne email ind i min indbakke: 

Kære Brian,
Godt nytår - og stort tillykke :o) Du har vundet vores facebook konkurrence i forbindelse med Shark Friday, så du skal en tur til Sydafrika... Du må meget gerne sende os dit fulde navn, adresse og fødselsdato, så vi lige kan få bekræftet at konkurrencebetingelserne er overholdt ;o)
Vi vender tilbage til dig asap med yderligere oplysninger om turen. Og hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at ringe.
Endnu engang tillykke...

Gloede lidt vantro på det. For hvor mange emails får man ikke hvor der står: TILLYKKE DU HAR VUNDET!!!
Men kunne nu godt huske det. Samtidig kontakter en kammerat fra Vilnius mig, som straks undersøger om kontaktinformationerne og marketingschefen faktisk er denne person hos Discovery Channel Denmark. Og er det faktisk. Får endda oplyst at det er en tidligere håndbold-spiller...
Det sidste siger mig så ikke så meget, da sport generelt rager mig... jeg er til ja...discovery channel og tilsvarende kanaler med NATUR.
Men svarer alligevel med de informationer de ønsker, og dagen efter bekræfter de gevinsten, og at de desuden nu offtenliggør mig som vinder på deres facebook-side.
Præmien består ca af: flybilletter Tur/retur på økonomiklasse, 3 overnatninger på luksus boutique hotel, transport til og fra lufthavn i CT, en tur ud og prøve cage diving (bur dykning) med hvidhajer og 300 engelske pund i lommepenge.

Discovery channel offentliggør mig som vinder - annoucement of me as the winner

 Må erkende det har været ret uvirkeligt. Men nu stod jeg jo alligevel og skulle invitere en ven med.
Der var hurtigt flere der stod med hånden i vejret. Men ville nu tænke over det.
Efter en del overvejelse om hvem jeg skulle spørge, så spurgte jeg min gode kollega Martin. Han udbad sig et døgns betænkningstid, da han fattede jeg mente det. Han har trukket mig lidt op og ud af klappen, efter min kæreste forlod mig tidligere på året. Så syntes han skulle have tilbudet.

Han takkede så ja. Og via en hulens masse kiggen i vores arbejdsplads planlægning osv, så gav vi nogle perioder til rejsebureauet http://www.blacktomato.co.uk/ som håndterer det for discovery channel. Må siges at være kvalitets- og vip-rejser. Har kigget på dem nogle gange af nysgerrighed, og må siges at være noget dyrt.
Om ganske få dage, så oprinder dagen for afrejsen. Vi har valgt efteråret, så vi kommer derned til et forår og varme :o)
Vi har begge dog været lidt skeptiske, og følt der nok en dag er nogen der skriger: JOKE...
Billetter efterlyste vi forleden, men fik en rejseplan og besked om det er e-billetter som kræver vi aflevere reservations nummer i lufthavnen og fremviser pas. Så indtil vi får ok og tjekker ind, er vi stadig lidt nervøse. Ingen af os er rejsevandte. Men flere fortæller os at det efterhånden er sjældent, at man får gammeldags billetter i hånden.

Så om få dage går turen først til Dubai, og efter 9 timers ventetid, videre over afrika til cape town.
Der lander vi efter 1 døgns rejsetid. Har aftenen for os selv. Vi skal bo på The four rosmead Første morgen kommer der nogen og henter os, og tager os ud på en heldagstur på havet, og til hvidhajerne.
Dagen derefter har vi for os selv, og på 3.dagen tjecker vi ud og over frokost, går turen tilbage til lufthavnen... og tilbage mod Dubai og dernæst København.

Took part in a competition on Discovery Channels danish facebook-page, in december 2010.
They had a shark-friday competition, where I answered a question... and didn't pay more attention to that. (see pics above).You could win a cage diving experience in cape town, south africa.
3.th of january I got a mail saying "congratulations, you've won...." and almost paid it no attention.
Emails claiming that one have WON... is pretty normal.
But turned out to be FOR REAL when I had checked up on the contact information and I did remember taking part in that competition. 
The prize include the following:

-          Return economy class flights from Copenhagen to Cape Town for yourself and a friend

-          3 night’s accommodation in a luxury boutique hotel

-          Return airport transfers in Cape Town

-          Cage Diving for the chance to see incredible sharks

-          £300 spending money

After confirming that I was eligible to win the prize, they announced me as the winner on their facebook-page (see pic above)
Of cause there where alot of people asking me to take them along with me. But gave it some time.
Asked a colleague, Martin, who has helped me a bit after my girlfriend left me, earlier in the year.
He said yes, after a day or so.
Black Tomato in London has arranged the trip, and have been writing them every now and then through all these months.
It still seems unreal to the both of us. It's seems we get no REAL tickets. But got a reservation number... and a complete travel-plan. So hope it is for real when we soon arrive in the airport with passports and that damn reservation number.
Both of us are of cause a bit nervous. NOT about sharks, but about the long journey and the people we might encounter. None of us travel much.
First we will fly from Copenhagen to Dubai After 9 hours in Dubai, we will on the final flight for Cape town. We will stay at The four rosmead.
We arrive late friday. Will have the rest of the day for ourselves. The first day we will be picked up, and go out to the ocean to cage dive, to see great white sharks (hopefully)....all day.
The next day we will have all on our own... and the third day we will leave after noon.. for Dubai and Denmark.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar