14. december 2011

Syg-Sick

(for english scroll down)
Så blev det min tur til at ryge til tælling. Er ellers nogle år siden det sidst har været aktuelt.
Har endda medført første sygemelding på arbejdet i flere år. Så dét skal nok give ballade.
Sidst jeg blev syg, uden at havde været sygemeldt i flere år, røg jeg durk til sygesamtale hos min daværende arbejdsleder i posten. Og det gik på: HVORFOR BLEV DU SYG, når du nu ikke har været sygemeldt i så lang tid?? Og klassikeren: "hvad vil du gør for ikke at blive syg igen??".
Står nok et sted i Post Danmarks dobbeltmoralske personalepolitik at han SKAL spørge om netop de ting. Men da noget fi....
Så spændt på om disse snart 4 sygedage bliver halet frem til en samtale i fremtiden.

Hvad det lige præcis er, ved jeg ikke. Influenza er jeg vaccineret imod.
Men har været noget med ondt i halsen, feber og ekstrem træthed. Næste to dage gik med at være lidt vågen og så bare slumre hen. Nu er det blevet noget bedre.
Har stadig ondt i halsen, men mindre, samt at nu kan jeg hoste....jaa... det gule halløj løst, som de fleste i bedring efter en forkølelse, gør.
Så håber snart at kunne komme tilbage på arbejde. Fik da også et standart opkald fra min koordinator i dag, der lige skulle høre hvordan det gik. Er vist almindelig praksis at de skal kontakte medarbejderne efter de første sygedage. Skal ringe og give besked i morgen, om hvad jeg forventer. Men føler mig NU i langt bedre form end tidligere på ugen. Så mon ikke han skal regne med at se mig på arbejde snart :o)

snaps 45 %
Når man nu poster ting på nettet om sin sygdom. Så kommer der selvfølgelig en masse ønsker om god bedring, men også tit nogle både mindre seriøse råd, og mere seriøse råd om "hurtigere helbredelse".

En gammel højskoleveninde der arbejder/(ejer?) "Den Lille Kro" foreslog følgende mikstur:

  • 2cl snaps
  • stødt sort peber
Blandet godt sammen i et glas, og så bare ned med skidtet. 3 gange dagligt.
Dejligt var det ikke må jeg tilstå. Og om det har fremmet helbredelsen...ved jeg heller ikke. Men gav varmen...og en lille fjer på. (slog hårdt på den næsten tomme mave). Mad og drikke har jo i nogle dage ikke rigtig haft interesse.
Hvad der så har været dejligt: en balje med næsten kogende vand... og så bare hovedet ind over, med håndklædet over for at lukke af. Se dét var rart...især da varmen skær ned gennem halsen og gør underværker :o)

Ellers er det godtnok nogle våde dage. Misunder ikke mine post-kollegaer derude....

regn og mere regn - gray, rainy and cold
Well finally happend. For the first time in several years I'd had to call in sick at work. But this time it was just too much. Had a very sore throath, a fever and tired/sore eyes.
The first days was awfull... but doing much better know. At least I can cough up stuff now...so hurt less.
Hope to be going back to work soon. Soo boring being home all the time. The the week off before I got sick. So been home for quite some time now.
Someone told me I would get well faster if i 3 times a day, drank a mixture of SNAPS and black peppber 3 times a day.
I'm telling you: it don't taste good and it sure is hard if you havnt been drinking and eating alot the past few days. Snaps is about 45% alcohol. If it helped?? Don't know, but it sure helps you get warm.

December has so far been very gray and rainy. Fine with me... hope there will be NO SNOW this year.
Not that I don't like snow. I just don't like it due to my job as a mailman.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar