18. september 2012

Forsinket levering af ny bil - new car delayed

(For english scroll down)
ØV ØV ØV får ikke min nye bil foreløbigt.

Min nye VW- MOVE UP 1,0 BMT i sort var der i forvejen 3 måneders leveringstid på.
Men nu her 2 uger inden SMC-BILER Gladsaxe skulle levere den, får jeg brev om at det kommer til at vare 2 måneder YDERLIGERE. Altså ialt 5 måneders leveringstid på bilen. (der bygges hos VW i Slovakiet).

Det lyder således:
"Desværre må vi meddele Dem, at der er en leverigsforsinkelse på Deres nye bil, men vi forventer at kunne levere den Ca.: Tirsdag d. 27-11-2012.
...Vi kan samtidig bekræfte, at vi naturligvis vil gøre vort yderste i bestræbelserne på at fremskaffe Deres nye bil hurtigst muligt....."

 Jeg er selvfølgelig skuffet. Især da jeg sjovt nok først får besked 2 uger inden leveringen skulle havde fundet sted. Og så også at leveringsforsinkelsen er så VOLDSOM. Er jo tæt på en fordobling af leveringstiden. Altså findes bilen åbenbart stadig kun på en computerskærm.
En kammerat jeg har, der snart har tilbragt en helt arbejdsliv i bilbranchen, mener at de har bestilt for lidt hos importøren, da succesen er kommet bag på dem.
Og kan kun konstatere at jeg er UP's flere gange dagligt på gader og stræder nu.
Med den voldsomme forsinkelse, lugter der lidt af at nogle bestillinger er blevet skubbet til side for andre leveringer.

Med den nye leveringsdato, får jeg en bil jeg knap bør køre hjem fra forhandleren. For man levere den med sommerdæk uanset hvad. Så hvis der er sne, is osv når jeg får den. Bør jeg ikke køre den hjem. :o/
De kunne i det mindste hoste op med nogle vinterdæk og fælge som et kompensation for den massive forøgelse af leveringen.
photo: VW

photo: VW
photo: VW

SIGH....won't get my new car any time soon.

My new VW MOVE UP 1.0 BMT in black had a 3 month delivery time.
But now here 2 weeks before SMC CARS in Gladsaxe where to deliver it, I got a letter from them, saying it will be another 2 months before they deliver it. So a total of 5 months delivery on the car. (built at Volkswagen in Slovakia).



It reads as follows:
"Unfortunately, we must inform you that there is a delivery delay on your new car, but we expect to deliver the car circa: Tuesday 27-11-2012.
... We can also confirm that we will of course do our utmost in an effort to obtain your new car as soon as possible ..... "



Of course I am disappointed. Especially since they notifie me 2 weeks before delivery should have taken place (they must have know for a while). And then also the delivery delay is so much. Almost 70% delay. So is the car apparently still only on a computer screen...and not even build.
Got a friend how has worked his whole life in the car industry, he believe that they have ordered too few cars from the importer, as success selling the VW UP has been huge.

I see several VW UP's daily on the streets now.
Or maby they decided to deliver cars faster to the rest of europe....


With the new delivery date, I get a car I just shouldn't drive home from the dealer. Because they deliver it with summer tires. So if there is snow, ice, etc when I get it, it would be dangerous to drive it homs. And not good to have summer tires on the car from november-april.

They could at least cough up some winter tires and rims as a compensation for the massive increase in delivery time.