24. december 2012

New car...finally - Endelig ny bil

 (For english scroll down)

Så fik jeg pr. 22.november 2012 min nye bil. Efter små 5 måneders leveringstid. Først 3 måneders leveringstid, og dernæst yderligere 2 måneders leveringsforsinkelser.
Da jeg en dag skrev og spurgte om de ikke kunne give et komplet sæt vinterhjul, og prompte fik afslag (de har taget forbehold i slutseddlen), fik jeg samtidig besked om jeg ville modtage bilen en lille uge senere.

Hér er den så, en lille VW move UP, 60HK, BMT i DEEP SORT metal lak, med Danmarks Pakken (elspejle, sædevarme, tågeforlygter samt info/musik/navi-system MAPSandMORE.) samt airconditioning.

Maps and more har de endnu ikke leveret, og undskyldningerne er forskellige.  Først var det bare logistikken i at sende værdifuld elektronik anden vej end de nye biler fra fabrikken.
Sidst fik jeg et surt svar om at det var GARMINS skyld, fordi de ikke kan følge med bilfabrikken.
Surt svar... fordi jeg nævnte, at jeg mener bilen der blev udleveret til den nye UP-ejer efter mig, lige nåede at få en mapsandmore.

Måtte desuden ved udleveringen bestille vinterdæk og fælge (med 14 dages leveringstid) til små 4000 kr.
Fik dog et sæt UP-måtter til små 3-400kr, og en buket blomster én uge senere fra VW.
Er lidt skuffet over VW og VW Gladsaxe. De giver bestemt ikke ved dørene eller ved leveringsproblemer, og har nu stadig ikke hørt nyt om det manglende mapsandmore. Men ellers får man lov at betale kasse for at gå ind i deres forretning.


Mere om bilen en anden gang.

Finally got my new car the 22.nd of november 2012. Been waiting for 5 months. First it would take 3 months, and then another 2 months due to deliveryproblems.
Asked for a complimentary set of winter tyres, but was denied. (the contract said they should not compensate me). But where told I would get my car a week later.

So now it's here. The little: VW move UP, 60HP, BMT in a DEEP BLACK metallic coating, with the Danish Package (power mirrors, seat heating, fog headlights and MAPSANDMORE).
Maps and more is a informative system with GPS, car information, music/telephone options) and airconditioning.

They still havent delivered my mapsandmore, and have had the car for a month now.
You sure get to pay for a car, but they sure don't compensate you or give anything when they fu... up!!

When I got the car, I also had to order winter tyres and rims, because the factory only delivers with summer tyres. So had to spend 4000 DKR (709 usd) ordering tyres.
The basic price of the car in Denmark was 97.000dkr (17.176usd) and 121.000 dkr (21.500usd) with the extras (coating, denmark package and AC).
You sure get to pay for every little thing when buying a VW. But when they fu... up, they sure dont do anything.
More about the car some other day.