6. juli 2013

Hjemmelavet SNEGLEHEGN

Er så træt af snegle der spiser mine blomster, urter og små grøntsager.
Så der fantes noget der hed sneglehegn som på den ene eller anden måde forhindrer sneglene i at passere hegnet. Enten ved en skarp vinkel eller en afspærring af KOBBERTAPE som de ikke kan lide at kravle over.

Blev sidstnævnte jeg forsøgte mig med. Skal dog pointeres at de kan købes næsten færdige derude.
Ville dog selv forsøge

1: Købte sådan en bed-kant i netto for 15kr
2:Målte det ud jeg skulle bruge
3:Fjernede bølgerne med strygejern og køkkenrulle.
Strøg dem væk....


4: Gravede den dybe rende kanten skulle stå i.
5: Satte kanten ned og lukkede til med jorden så den stod pænt og lodret
6: Satte kobbertape på af nogle omgange
Har til dato ikke set en snegle kravle over. Desværre er snegle ikke dumme.
De kravlede via kanten af min nabos terasse (anes ude til høje i sidste billed). 
Så for nogle uger siden fik de også en gang miljørigtig sneglegift SNEGLEFRI fra ECOstyle.
Og nu er de helt væk!!!!

Kobbertape kan være svær at få fat i. Er noget elektrikere bruger som isolering.
Prøv at google det hvis du ikke kan finde det i byggemarkedet eller elektronikbutikken. Der er en prisforskel på det...Jeg købte det hos Conrad Elektronik.


1 kommentar:

  1. Altså de snegle jeg har i min have,,Voldsnegle,især i mine Hostaer,der kravler de gladeligt over alt det Kobber Tape,jeg har sat op,både højbede og krukker,så det hjælper altså ikke.

    SvarSlet