6. juli 2013

Opdatering på: Min mor blev smidt på plejehjem og alle hendes ejendele er forsvundet pga dårlig kommune og værge

En opdatéring på indlægget om min mor der uden varsel til mig eller andre, blev sendt på plejehjem:
MOR FLYTTET PÅ PLEJEHJEM UDEN GLADSAXE KOMMUNE GAV BESKED

  • Her lidt over et år senere, befinder hun sig EFTER OMSTÆNDIGHEDERNE godt.

  • Men hun forstår ikke hvor hendes HJEM og INDBO er blevet af.
  • Har jo vist sig at GLADSAXE KOMMUNE og hendes af dem udpeget værge (en dame der hedder GRØN), formodentligt har fået smidt al indbo ud eller muligvis solgt det.
    VÆK er det... også enhver form for arvestykker, smykker, sølvtøj, porcelæn osv osv.
    Om det er smidt ud eller solgt med henblik på deres egen fortjeneste??
    Gutterne der hentede indboet, så ihvertfald ikke ud til at være "guds bedste børn" eller "blandt skovens hurtigste dyr".

    Men jeg fristes til at kalde hele banden for slyngler og tyveknægte!!!!
    Jeg har prøvet at klage til kommunen, men fik et svar af en chef som nægtede at udtale sig om noget, selvom jeg ikke spurgte om noget.

    Mangen til dårlig behandling af en borgers hjem og rettigheder skal man lede længe efter.
    Min mor har desværre kun fået et par træfigurer, lysestager og et par billeder med. Altså de få ting hun har kunnet sidde og se fra sin stol da de nok har spurgt lidt.

  • Selv hendes nye tandprotese (gebis) fra undermunden har de smidt ud.
    Hun havde lige fået helt nye tænder, efter at i mange år ikke at kunne spise rigtigt.
    Tænderne lå i badeværelset.... siger hun selv.
    Så nu har hun kun tænder i overmunden, hvor der stadig er en tandprotese. Men gør desværre hendes  evner til at spise, ret vanskelige.
    Skulle jeg en dag tale med kommunen, vil jeg bede dem BETALE for en ny undermund til hende.


  • På Senior Center BAKKEGÅRDEN hvor hun bor, har hun nu kun møbler fordi et dødsbo derude har efterladt hende det. Men tomt er der.
          Jeg lånte hende fornyeligt nogle gamle porcelænsfigure som stammer fra boet efter hendes moster og                               forældre.
             De er dog påtegnet i bunden med at de er lånt til Lise af MIG. Og enhver der tager dem for at                                    smide dem ud eller sælge dem vil blive retsforfulgt for tyveri.
           Og vil politiet ikke hjælpe, så findes der andre måder at "afregne" straffen!!!!
            Så kommunen eller værgen kan liiiiiiige prøve at snuppe dem.... og så er fanden løs.

Heldigvis får hun adspredelse af personale og andre beboerer i afdelingen. Og rent tøj, daglige måltider og bare LIV omkring sig. :-) Er rart at vide hun ikke futter forvirret rundt på gaden eller sidder hjemme og drikker kartonrødvin osv osv.


ET GODT RÅD FRA MIG TIL DE DER STÅR I SAMME SITUATION:

-Bland dig og sørg for en kommune og værge aldrig får lov at gøre noget 100% hen over hovedet på dig. Sørg for at ytre du ønsker et varsel om ændringer, hvis din mor eller far skal fjernes fra sit hjem
Så kan du bedømme om du vil være fornuftens stemme overfor dine forældre, inden en evnesvag kommune og værge bare gør noget!!!
Du kan altid hjælpe med et par småting, så de får deres gamle hjem og mindre med sig.....

Gladsaxe kommune og værge Grøn vil jeg ihvertfald ALDRIG tilgive!!! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar